top of page

איך נולד מותג

עודכן: 18 בינו׳

ההתחלה

העסק הקטן שלי התחיל לצמוח איפשהו בשנת 2022. התחלתי ללמוד תפירה בסיסית במטרה ללמוד לעצב לעצמי בגדים יחודיים שיתאמו לסטייל האישי שלי. אומנם, כדי ללמוד לתפור בגדים צריך ללמוד לתפור ישר, אחרת שום בגד לא יכול לצאת סימטרי, וככה התחיל המסע שלי עם עולם הקלמרים והתיקים.

החלטתי שאני מתאמנת בתפירה של קלמרים ישרים ופשוטים, וכדי שאוכל ליהנות מהתהליך שהרגיש דיי משעמם בחרתי בבדים שעושים לי טוב. ככה נולד לו המוצר הראשון שתפרתי עבור העסק, לפני שבכלל ידעתי את מה שהתחלתי באותו הרגע ממש.




הקלמרים הראשונים שתפרתי (2.4.2022)
הקלמרים הראשונים שתפרתי (2.4.2022)


בניית המיתוג

אחרי הקלמר הראשון הגיע גם השני והשלישי והרביעי… עד שהפסקתי לספור את כמות הקלמרים שתפרתי. אבל מה עושים עם כלכך הרבה קלמרים? מוכרים אותם כמובן. זה היה מאוד מלחיץ ודרש המון תעוזה, אבל הצעד הראשון במכירה היה להכיר לאנשים סביבי את המותג החדש של קשתות ועננים ובשביל זה צריך שיהיה לו שם.


לפני שהשם הנוכחי נבחר היו מספר שמות אחרים שניסו לקבל את המקום הראשון. השם הראשון שעליו חשבתי היה הכי פחות מקורי שיש - Maler. כן כן ממש ככה, כבחורה יצירתית בדרך כלל בחרתי בשם הכי פחות יצירתי שיש וזה שם המשפחה שלי. מהר מאוד הבנתי שהשם הזה לא קשור לשום דבר במותג שאני מכינה ובטח שלא מייצג מה שאני רוצה… אז התחלתי לשחק עם כל מיני שמות אחרים. Sparkle Dust, Rainbow Magic ועוד שמות דומים עלו לי לראש אבל משהו שמה לא התחבר לי בדיוק.


ישבתי זמן לא מבוטל במחשבות על איזה שם לתת לילד החדש שלי, לבייבי שלי, ואיכשהו עשיתי סיעור מוחות עם עצמי. התחלתי לחשוב על המטרה של המוצרים שאני מכינה, הרי שהתחלתי לתפור אותם כי אני אהבתי אותם… הרבה אנשים שרואים אותי מכנים אותי כ״חד קרן״ בגלל הלבוש היוצא דופן שלי… וככה התחלתי לחשוב- אם אני באמת ״חד קרן״ וזה מה שאני אוהבת והייתי בעצמי קונה כאלה פריטים, אז בעצם המוצרים שאני מכינה (הקלמרים וכמובן העיצובים של הפלאנרים שהגיעו בהמשך) הם עבור אנשים כמוני, חדי קרן. ככה נבחר השם למותג החדש והצבעוני Made for Unicorn. מותג שכל כולו מיועד לאנשים שאוהבים צבעוני, שמחפשים את הקשת, אנשים שהם חדי קרן 🦄.


החלום הפך למציאות

יש שם למותג, יש מוצרים ואפילו פתחתי עוסק פטור במס כדי להוציא קבלות. אבל למי מוציאים קבלות אם אין לי איפה למכור? חוץ מהאתר הזה (שבעבר היה הרבה פחות מהודר ממה שהוא עכשיו) לא ממש ידעתי איך לקדם את עצמי, אז עשיתי את הדבר שאני יודעת לעשות הכי טוב - לבלוט. הייתי מגיעה לכל מקום בבגדים עוד יותר מוקצנים שכולם צועקים את צבעי המותג, מספרת לכל אדם שפונה אליי על המוצרים שאני עושה (כמובן שלקחתי איתי כמה קלמרים לכל מקום בשביל דוגמא) והתחלתי במסעות שכנועים. “תקנה לבת שלך״ ״תקני לאחותך הקטנה״ ״תקני לעצמך ותכניסי צבע למשרד״. עד שיום אחד זה עבד, ומישהו קנה לבת שלו את אחד הקלמרים שלי. הייתי מאושרת - הצלחתי למכור עבודת יד שלי! מישהו מוכן לשים כסף על המוצרים שלי! ההתרגשות בשיא, אבל זה לא היה הכל. למחרת פגשתי אותו שוב והוא סיפר לי כמה הבת שלו שמחה לקבל את הקלמר הזה, שהיא משחקת איתו כל היום ולוקחת אותו איתה לכל מקום. התרגשתי מאוד כי זו בדיוק מטרת המוצרים- להכניס אור ושמחה לאנשים.


אחרי המכירה הראשונה דברים דיי התחילו להתגלגל והמכירות היו בעיקר מפה לאוזן. התחלתי לקבל הזמנות ספציפיות יותר למארזים לימי הולדת ומתנות עם נגיעה אישית והקדשה. האתר הזה נבנה תוך כדי והמשיך להשתפר מפעם לפעם, אבל שיא העבודה הייתה כשפתחתי דוכן בקניון רחובות ב20.12.22, שמונה חודשים בלבד מאז שהתחלתי את כל התהליך. הדוכן היה הצלחה גדולה ומאותו יום אני מתכננת את המהלך הבא.


הדוכן בבוקר הפתיחה (20.12.22)
הדוכן בבוקר הפתיחה (20.12.22)

הפרק הבא

אומנם עברה שנה שלמה מאז שהגעתי ל״שיא״ מבחינת העסק הקטן שלי, אבל את הזמן שעבר הקדשתי כדי ללמוד איך לפתח את העסק באופן יותר משמעותי, וכמובן איך לתפור ולהכין עוד סוגים של אביזרים שיכניסו צבע לחיים.

במילים אחרות, יש למה לצפות, והרבה.

29 צפיות0 תגובות
site back-01.png
bottom of page